Købelysten var stor på Ferie for Alle

Charterbranchen var stærkt tilbage på Ferie for Alle, og der var rift om bureauernes mange gode tilbud. Foto: MCH/Lars Møller

56.157 besøgte weekendens Ferie for Alle i MCH Messecenter Herning, og fra alle sider jubles over talrige personlige møder og muligheden for at komme i øjenhøjde med de mange ferie- og købelystne kunder. En udstiller melder om rekordsalg, og en anden beskriver fremmødet som ‘fænomenalt’.

Herning: MCH Messecenter Herning var velbesøgt i weekenden, hvor eventyrlystne danskere i titusindvis strømmede til Ferie for Alle for at udforske de i alt 14 hallers tilbud og aktiviteter. Og i vid udstrækning var de besøgende kommet for at investere i de mange forskellige ferieformer.

Hos udstillerne kan man dårligt få armene ned ovenpå tre udbytterige dage, og der meldes om både handler og givtige møder i massevis. Alt sammen noget, der naturligvis glæder administrerende direktør i MCH A/S Georg Sørensen.

– Forventningsglæden til mødet med kunderne var markant, og den gode stemning var meget mærkbar til messens åbning. Derfor glæder jeg mig rigtig meget på udstillernes vegne over de mange positive tilbagemeldinger om tre dage med stor nysgerrighed og meget stor købelyst. Jeg vil gerne takke udstillerne – hver og én – og de 56.157 besøgende for sammen at have skabt den gode og helt rigtige messestemning, siger Georg Sørensen i en pressemeddelelse – og fortsætter:

Bravo Tours melder om rekordstort salg

Rejsebureauet Bravo Tours hører til de mange, der hylder det personlige møde, og foruden utallige af disse på årets udgave af Ferie for Alle kan virksomheden glæde sig over, at der blev solgt rekordmange rejser på messen. Det forlyder nemlig, at de besøgende for manges vedkommende var kommet for at købe rejser og ikke blot nyde messestemningen.

– Vi oplevede en større købelyst og solgte flere rejser end nogensinde, så det var helt fantastisk. Samtidig var det igen rigtig godt at møde vores kunder i øjenhøjde – det gør vi jo ikke på samme måde i det daglige, konstaterer administrerende direktør i Bravo Tours Peder Hornshøj, som også melder om godt nyt fra den del af virksomheden, der beskæftiger sig med det, der var årets overordnede tema på Ferie for Alle, nemlig safari:

– Der var en rigtig fin interesse i vores safarirejser, og jeg bliver til stadighed imponeret over den store købelyst også i dén retning. Samtidig havde vi udvidet butikken ovre i golfhallen, og det gik ligeledes rigtig, rigtig godt. Alene fredag solgte vi flere golfrejser, end vi gjorde hele sidste år – og salget var på samme niveau lørdag.

på Royal Oak Golf Clubs stand var der stor interesse for at prøve kræfter med simulator-golf, hvor der skulle dystes mod nogle pro’er – til højre er det Martin Ovesen, direktør på Royal Oak, og Andreas Hartø. Foto: GolfXtra

Messeformatet er i blomstring

Også hos Destination Bornholm i Danmarkshallen er man positivt overrasket over både mængden af fremmødte og de besøgendes entusiasme – dels i forhold til Bornholm og øens tilbud, dels i forhold til at tilbringe en dag eller flere på messe.

– Vi oplevede en stor interesse fra de besøgende, og det er min tydelige fornemmelse, at messeformatet er i blomstring – og det skal vi hjem og fortælle alle de erhvervsdrivende på Bornholm til næste gang. Folk kræver personlig kontakt som modpol til alt det digitale – fysisk kan man inspirere og inspireres på en helt anden måde, og det er simpelthen guld værd, fastslår eventkoordinator i Destination Bornholm Kristina Lindberg og henviser til muligheden for at møde eksempelvis ejere af hoteller og campingpladser og smage på de enkelte egnes kulinariske specialiteter.

Næste udgave af Skandinaviens største feriemesse udspiller sig 23.-25. februar 2024.

Af Jørgen Schultz