Rejsebranchen øjner håb: Spies storsatser sig ud af krisen og lancerer ny brandidentitet

Spies tager afsæt i krisen med ny brandidentitet samt med fokus på personlige oplevelser. Pressefoto

Med vaccinernes indtog skimtes der lys for enden af tunnelen i rejsebranchen. Spies tager afsæt i krisen med fokus på personlige oplevelser.

København: Coronakrisen har været blodigt for rejsebranchen. Spies, som er en del af Nordens førende rejsekoncern NLTG med Petter Stordalens Strawberry og Altor som største ejere, ser nu frem mod en tid efter pandemien, hvor længslen efter at rejse er stor.

Spies skriver nu et helt nyt, spændende kapitel i sin over 60-årige historie ved at lancere en helt ny identitet og brandstrategi, som fokuserer på flere personlige oplevelser, større valgfrihed og enkelthed, men stadigvæk med den tryghed, som følger med, når man rejser med Spies.

Med vaccinernes indtog håber Spies, at flere af koncernens fly fra SunClass Airlines kan komme i luften igen. Pressefoto



– Efter et meget udfordrende år begynder vi at se en trendbryder med flere positive signaler – f.eks. i forhold til en vaccine. Længslen efter at rejse er stor, og efterspørgslen stiger nu til foråret og sommeren 2021. Vi vælger at satse os ud af krisen og investere i fremtiden. Vores nye identitet er ikke kun en forskønnelse på ydersiden, men slår også fast, at en rejse altid er unik for hver enkelt kunde, og at ønskerne er forskellige. Med alle de fordele, som pakkerejsen giver vores kunder, vil vi fortsætte med at skabe endnu mere personlige rejseoplevelser i kombination med at tilbyde markedets tryggeste vilkår, og dermed give vores gæster de bedste forudsætninger for velvære i ferien, siger Jan Vendelbo, adm. direktør i Spies.

Flere spændende nyheder på vej

Spies’ øgede fokus på personlige oplevelser vil både kunne ses i produktudvalget og i bredden af udvalget. Det kan være alt fra rendyrket tema-/træningsrejser til at finde et udvalg af design- eller familiehoteller med direkte pooladgang og maskotterne Lollo & Bernie. Inden længe kommer der flere spændende nyheder indenfor blandt andet hoteller, træningsrejser og naturoplevelser.

Uanset hvorfor vi rejser, så handler ferien først og fremmest om at føle sig godt tilpas. Det viser Spies’ rejsepanel, hvor ca. 5.500 danskere har deltaget, og hvor ”velvære” er den vigtigste årsag til, at man rejser på ferie. De fleste mener, at ferien handler om at føle sig godt tilpas eller slappe af og få tid med sine nærmeste. Mange vil også gerne opleve noget, som de ellers ikke har tid til.

Pakkerejser giver sikkerhed

I en tid med usikkerhed har flere opdaget fordelene ved at bestille en pakkerejse med Spies.

– For at være relevant både i dag og i fremtiden er vi nødt til at tage vare på vores arv med den tryghed, som følger med, og samtidig gøre det, som vi er bedst til – at udvikle vores udvalg. Som den eneste store rejsekoncern, der kun er nordisk, kan vi tilpasse os efter de nordiske rejsendes behov og med trygge ejere i ryggen har vi en solid grund at stå på. Efter et år med tusindvis af aflyste rejser og påvirkede rejsende ser vi tydeligt, at mange flere efterspørger en pakkerejse med en tryg rejsearrangør, som tager ansvaret for hele rejsen uanset, hvad der sker, fortsætter Jan Vendelbo.

Omkring 8 ud af 10 (84 %) af paneldeltagerne i Spies’ rejsepanel oplyser, at de vil bestille en rejse med en rejsearrangør næste gang, mens 10 % selv vil sammensætte rejsen. 43 % svarer, at de er mere eller ganske tilbøjelige til at bestille en pakkerejse i dag i forhold til for et år siden.

De seneste måneder har Spies indført øgede rutiner og vilkår for kunder, der bestiller en rejse. Spies’ Safe Travel-pakke tager hånd om kunden – før, under og efter rejsen med blandt andet øgede sikkerhedsrutiner på hotellerne og på flyet samt ekstra tryghed ved bestilling af rejsen gennem bl.a. gratis afbestillings- og ændringsforsikring, tilbagebetalingsgaranti på 7 dage ved aflysning af rejsen samt mulighed for at ændre rejsen et ubegrænset antal gange frem til 30 dage før afrejse